ΜΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗ ΑΡΙΣΤΕΑ (ΑΡΙΑ)
Συνοπτικό Βιογραφικό Σημείωμα
Ισαύρων 36, ΤΚ 71303 , Ηράκλειο Κρήτης, ηλ. ταχυδρ.: amayrog@gmail.com
ΤΡΕΧΟΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
- Διδάκτωρ, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Κρήτης. Θέμα: «Ανάπτυξη Μεταγνωσιακών Στρατηγικών και Διαδραστικά Συστήματα Μάθησης: Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση διαδραστικού περιβάλλοντος μάθησης για την διδασκαλία πραγματολογικών κειμένων ».
- Καθηγήτρια Β-βάθμιας εκπαίδευσης, φιλόλογος, 2ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- Πτυχίο: Τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., 1991.
- Μεταπτυχιακές Σπουδές: Κλάδος Προϊστορικής Αρχαιολογίας του Α.Π.Θ., Επιβλέπων Καθηγητής Γεώργιος Χουρμουζιάδης, βαθμός άριστα,
- Διδακτορικές Σπουδές: Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Κρήτης, Επιβλέπουσα Καθηγήτρια Ελένη Βασιλάκη, βαθμός άριστα,
- Ξένες Γλώσσες: Αγγλικά (Proficiency C2), Γερμανικά (Goethe Zertifikat B1).
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ
- 1997-σήμερα: Καθηγήτρια φιλόλογος σε διάφορες θέσεις στην ιδιωτική και την δημόσια εκπαίδευση.
- 1992-1996: Αρχαιολόγος στην ΚΓ΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, στο Αρχαιολογικό Ινστιτούτο Κρήτης και στην Εφορεία Παλαιοανθρωπολογίας-Σπηλαιολογίας Ελλάδας. Βασικό αντικείμενο εργασίας η δημιουργία ενός Άτλαντα Αρχαιοτήτων της Κρήτης, με χρήση μεθόδων γεωγραφικών συστημάτων (GIS, GPS), αρχαιομαγνητικών διασκοπήσεων και αεροφωτογραφιών.
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ (ΒΙΒΛΙΑ, ΣΥΝΕΔΡΙΑ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ)
- Mavrogianni, A., Vassilaki, E., Sarris, A., & Yachnakis, E. (2021). Do Computer and Foreign Language Literacy Affect Native Language (L1) Reading Strategies? Advances in Social Sciences Research Journal, 8(6). 543-559. DOI:10.14738/assrj.86.10469.
- Μαυρογιάννη Α., Βασιλάκη Ε., & Γιαχνάκης Ε. (2021). Κατασκευή και ψυχομετρικός έλεγχος κλίμακας διερεύνησης της στάσης των μαθητών απέναντι στην Ιστορία. Preschool and Primary Education, 9(2). https://doi.org/10.12681/ppej.25991
- Mavrogianni, , Vassilaki, Ε., Spantidakis, G., Sarris, A., Papadaki-Michailidi, E. & Yachnakis, E. (2020). An Alternative Factorization of the Metacognitive Awareness of Reading Strategies Inventory Associated with the Greek National Curriculum and Its Psychometric Properties. Creative Education, 11(8) 1299- 1323. https://doi.org/10.4236/ce.2020.118096
- Μαυρογιάννη, A., Βασιλάκη, E., Σπαντιδάκης,I., Σαρρής, A., Παπαδάκη Μιχαηλίδη, E. & Γιαχνάκης, Ε. (2019, Νοέμβριος 22-24). Αφηγηματικοί παιδαγωγικοί πράκτορες για την ενίσχυση των στρατηγικών ανάγνωσης στο πολυμεσικό περιβάλλον μάθησης Γεω-Ίστωρ. 10ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, Αθήνα, Ελλάδα.
- Μαυρογιάννη, Α. (2019, Μάιος 25-27). Αξιοποίηση Γεωχωρικών Εφαρμογών για την ψηφιακή καταγραφή του Βαλκανικού Οδοιπορικού του 2ου ΓΕΛ Ηρακλείου Κρήτης. 27η Πανελλήνια Συνάντηση Χρηστών Esri#ArcGIS. 27/5/2019. Αθήνα: Crowne Plaza
- Mavrogianni, , Vasilaki E., Spantidakis I., Papadaki-Michailidi E., & Linardakis M. (2018, May). Adaptation to the Greek population of the Metacognitive Awareness of Reading Strategies Inventory (MARSI) version 1.0. 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Γνωσιακής Επιστήμης, Λεύκες Πάρου, 17-20 Μαΐου 2017. Αναρτημένη ανακοίνωση.
http://helleniccognitivesciencesociety.gr/documents/008-Book_of_Abstracts_19-5-2018_POSTERS.pdf
- Μαυρογιάννη, Α. (2016, Μάιος 13-15). «Συνάντηση Ιστορίας και Μουσικής – Διδακτική προσέγγιση με τη χρήση των ΤΠΕ στο μάθημα της Ιστορίας Β΄ Λυκείου». 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο «Κοινωνία και σχολείο: Μια σχέση υπό διαπραγμάτευση», Χερσόνησος, 13-15 Μαΐου 2016. http://synedria.pdekritis.gr/docs/1osynedrio/%CE%A0%CF%81%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC%20e-book%20%CE%A4%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%82%20%CE%92.pdf
- Μαυρογιάννη, Α. (2012, Οκτώβριος 10). Οδοιπορικό Τέχνης – Από τη Μακεδονική Αναγέννηση στην Αναγέννηση στη Δύση (Ιστορία Β΄ Λυκείου). Ημερίδα φιλολογικών μαθημάτων «Διδάσκοντας με λογισμό και μ’ όνειρο. Δημιουργία και έμπνευση στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων στο Γυμνάσιο και το Λύκειο», Ηράκλειο Κρήτης, 10 Οκτωβρίου
- Στυλιανάκη, Μ., Μαυρογιάννη, Α., Μαθιουδάκης, Π. & Νεράντζη Ε. (2006). «Η αρμονία των αντιθέσεων: Γούβες-Χερσόνησος-Μάλια». Επιτροπή Τουριστικής Προβολής-Διεύθυνση Τουριστικής Ανάπτυξης, Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ηρακλείου.
- Βασιλοπούλου, Β., Κονταξή, Σ., Μαυρογιάννη, Α., Στραβοπόδη, Ε. & Στρατούλη, Γ. (2000). «Αρχαιολογία και σπήλαια». «Ο κόσμος των σπηλαίων», τεύχ. 4, Εφορεία Παλαιοανθρωπολογίας-Σπηλαιολογίας, Υπουργείο Πολιτισμού, ISBN 960-214-826-8.
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ (ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΕΣ)
- Μαυρογιάννη, Α., Βασιλάκη, Ε., & Σπαντιδάκης, Γ. (2023). Κλίμακα Μεταγνωσιακής Ενημερότητας Στρατηγικών Ανάγνωσης (MARSI-2fR). Στο Α. Σταλίκας, Σ. Τριλίβα, & Π. Ρούσση (συγγρ. & επιμ.), Τα Ψυχομετρικά Εργαλεία στην Ελλάδα. Αθήνα: Πεδίο.
- Μαυρογιάννη, Α., Βασιλάκη, Ε., & Χουρδάκης, Α. (2023). Ερωτηματολόγιο Διερεύνησης της Στάσης απέναντι στην Ιστορία (ΕΔΙΣ). Στο Α. Σταλίκας, Σ. Τριλίβα, & Π. Ρούσση (συγγρ. & επιμ.), Τα Ψυχομετρικά Εργαλεία στην Ελλάδα. Αθήνα: Πεδίο.
- Μαυρογιάννη, Α., Βασιλάκη, Ε., Σπαντιδάκης, Γ. & Χουρδάκης, Α. (2023). Στάση απέναντι στην Ιστορία και διαδραστικά περιβάλλοντα μάθησης. Επιστήμες της Αγωγής.
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ (ΥΠΟ ΚΡΙΣΗ)
- Mavrogianni, , Vasilaki, E., & Spantidakis, G. (2023, August 22-26). Revision and psychometric properties of the Metacognitive Awareness scale MARSI-2fR. 20th Biennial EARLI Conference, Thessaloniki, Greece.
- Μαυρογιάννη, Α., Βασιλάκη, Ε., & Σπαντιδάκης, Γ. (2023). Αναθεώρηση, στάθμιση και ψυχομετρική αξιολόγηση της Κλίμακας Μεταγνωσιακής Ενημερότητας Στρατηγικών Ανάγνωσης (MARSI-2fR). Περιοδικό Ψυχολογία.
- Μαυρογιάννη, Α. (2023, Μάιος 26-28). «Βαλκανικό Οδοιπορικό»: ένα συνεργατικό πολυμεσικό περιβάλλον ως αρωγός μάθησης και αλληλεγγύης. 9ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών ΙΑΚΕ, Ηράκλειο Κρήτης, Ελλάδα.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ
- Μαυρογιάννη, Α. (2022). Διαδραστικό σύστημα μάθησης «Γεω-Ίστωρ». Με το συγκεκριμένο διαδραστικό περιβάλλον μάθησης, που είναι δομημένο στην πλατφόρμα ArcGIS, οι μαθητές αφενός μελετούν σχολικά πραγματολογικά κείμενα (Ιστορίας) αξιοποιώντας πολυμεσικό υλικό (χάρτες, ντοκιμαντέρ, φωτογραφίες, βίντεο) και διαδικαστικές διευκολύνσεις παρεχόμενες από αφηγηματικούς παιδαγωγικούς πράκτορες και αφετέρου αξιολογούνται σε επίπεδο γνώσης, μεταγνώσης και στάσης απέναντι στην Ιστορία.
- Μαυρογιάννη, Α. (2019). Δημιουργία και κατοχύρωση τεσσάρων αφηγηματικών παιδαγωγικών πρακτόρων (Ίρις, Σήφης, Θωμάς, Alice) ως βοηθών φθίνουσας καθοδήγησης μέσα σε ανοιχτά περιβάλλοντα μάθησης.
- Μαυρογιάννη, Α. (2019). Πολυμεσικό περιβάλλον μάθησης «Βαλκανικό Οδοιπορικό», στο οποίο με την αρωγή των ΤΠΕ συναιρούνται τα πεδία των γνωστικών αντικειμένων της Ιστορίας, της Γεωγραφίας και της Μουσικής. Στο «Βαλκανικό Οδοιπορικό» το διαδραστικό χαρτογραφικό υπόβαθρο εμπλουτίστηκε με αναδυόμενα κείμενα, βίντεο, ψηφιακές περιηγήσεις και φωτογραφικό υλικό για σημαντικά μνημεία ή χώρους περιοχών των Βαλκανίων, όπου άλλοτε έδρασε καταλυτικά ο ομογενειακός ελληνισμός.
- Μαυρογιάννη, Α. & Τραχανιάς Σ. (2015). «Οικία Χρονάκη: Μια ματιά στο παρελθόν». Ιστορικό Ντοκιμαντέρ στα πλαίσια εκπαιδευτικού πολιτιστικού προγράμματος στο 2ου ΓΕΛ Ηρακλείου Κρήτης.
- Μαυρογιάννη, Α., «Οδοιπορικό τέχνης: Από τη Μακεδονική Αναγέννηση στο Βυζάντιο έως και την Αναγέννηση στη Δύση» (Απρίλιος 2002). Εκπαιδευτικό ψηφιακό υλικό για την διδασκαλία του διδακτικού εγχειριδίου της Ιστορίας Β΄ Λυκείου με ΤΠΕ.
ΓΝΩΣΕΙΣ-ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
- Πιστοποίηση ΥΠΕΠΘ, πρόγραμμα 5794-216: «Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε.» (Β1 επίπεδο Τ.Π.Ε.), 14-11-2021
- Google Forms, Sound-Video animation (Crazytalk, Xilisoft Video Cutter).
- Internet tools, Windows-Word-Excell-Powerpoint.
- Access 2000, Internet Front Page, Visual Basic, C++,
- Πιστοποίηση ΥΠΕΠΘ, πρόγραμμα 16-104-45: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση», 4-4-2005.
ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
- Μέντορας-σύμβουλος ασκούμενων φοιτητών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης κατά τη διδακτική άσκηση από το ακαδημαϊκό έτος 2014-15 μέχρι σήμερα.
- Μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Οικονομικών της Εκπαίδευσης & Δια βίου Μάθησης, της Έρευνας & Καινοτομίας (ΙΝ.Ο.ΕΚ).
- Μέλος της Επιστημονικής Ένωσης για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Ε.Ε.Π.Ε.Κ.)
- Reviewer στο European Journal of Psychology of Education (EUPE)
- Reviewer στο 20th Biennial EARLI Conference, Thessaloniki, Greece (2023).
***
